ارسال هدیه نوروزی برای ارتباط با مشتریان

ارسال هدیه نوروزی برای ارتباط با مشتریان

هفت نکته مهم برای اثربخش کردن ارسال هدایای سال نو  برای مشتریان


عیدی دادن، یکی از سنت های عمده آغاز سال نو در کشور ماست و یک راه بسیار عالی برای ارتباط با مشتریتان می باشد.

این سنت باعث شده تا شرکت ها نیز برای  ارتباط با مشتریان خود از آن تبعیت کنند و برای مشتریان خود عیدی بفرستند و ارتباط خود را با آنها برای سال جدید تجدید کنند.

به جرات می توان گفت این یکی از قدیمیترین روش های  و مدیریت ارتباط با مشتری در کشور ماست. اما، سوال این است که چه باید کرد تا این کار اثربخش شود و منجر به حفظ و وفاداری مشتری شود؟ هزینه زیادی صرف انتخاب، تهیه و ارسال هدایای نوروزی برای مشتریان می شود، انرژی زیادی هم از سازمان می گیرد، اما در نهایت آنچه ممکن است بدست می آید نارضایتی مشتری و تصمیم او برای خاتمه کار با شرکت است. یکی از مهمترین شکایات مشتریان، مسائل مربوط به این هدایاست.

برای این که مشکل پیش نیاید و ارسال هدایا و ارتباط با مشتریان  تبدیل به شیوه ای اثر بخش شود ، توصیه های زیر را حتماً در نظر بگیرید:

  1. در ارسال هدایا به بخش بندی مشتریان توجه کنید. مشتریان استراتژیک را در هر بخش انتخاب کنید تا ارتباط با آنها حفظ شود. نوع هدایا و میزان خاص بودن این هدایا برای حفظ این مشتریان اهمیت دارد و انها انتظار توجه متمایز دارند.
  2. در نرم افزار سی آر ام ( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری)، بخش خاصی به نام فهرست و آدرس مشتریان هدایای نوروزی ایجاد کنید. دقت کنید هرچه پروفایل مشتری شما دقیق تر باشد، تهیه این فهرست راحتتر خواهد بود. معمولاً وقت و انرژی زیادی در پایان سال که بسیار هم شلوغ است صرف تهیه فهرست مشتریان و آدرس های آنها می شود و در نهایت هم بخشی از هدایا با اسم و آدرس غلط ارسال می شوند و سبب نارضایتی شدید مشتری می شود.
  3. وقتی با مشتریان شرکتی کار می کنید، با افراد متنوعی در ارتباط هستید، مثلا مدیر عامل و سایر رده های مدیریتی و حتی کارکنان، لازم است هدایای این افراد تاثیر گذار براساس در جه سازمانی آنها و میزان همکاریشان متفاوت باشد؛ در نظرنگرفتن چنین موضوعی، موجب نارضایتی مشتریان می شود.
  4. هدایا را قبل از پایان سال و بازه زمانی 15 اسفند به بعد ارسال کنید. دقت کنید که شرکت پست و یا سایر سازمانهای ارسال بسته با شلوغی پایان سال مواجه هستند و بخصوص پست از زمانی به بعد بسته ای تحویل نمی گیرد و یا وقتی به دست مشتری می رسد که عملاً اثرش را از دست داده است.
  5. در انتخاب نوع هدیه دقت کنید. هدیه لازم است طوری انتخاب شود که مستقیم یا غیر مستقیم یادآور شما باشد و سبب حفظ مشتری شود. در حالت مستقیم، لوگو و اطلاعات تماس لازم است حتماً روی هدیه وجود داشته باشد.
  6. به درست نوشتن نام، لقب و سمت افراد دقت کنید و حتماً کنترل کنید، چون برای مشتری دقت شما نشان دهنده میزان توجه و احترام شما نسبت به اوست.
  7. حتماٌ از دریافت هدایا توسط مشتری مطمئن شوید. این کار به راحتی توسط یک تلفن تبریک سال نو و پرسیدن دریافت و یا عدم دریافت مهم است. با این کار از نارضایتی مشتریان برای یک سال کاری جلو گیری کنید.
به این مطلب رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید