دلیل اهمیت رضایت مشتری در چیست؟

دلیل اهمیت رضایت مشتری در چیست؟

دلیل اهمیت رضایت مشتری 

مسلما میدانید برای اینکه بتوانید در هر کسب و کاری به موفقیت دست پیدا کنید باید در ابتدا این توانایی را داشته باشید که رضایت مشتری خود را جلب کنید.

یکی از دلایلی که باعث فراری شدن مشتریان از کسب و کارها می شود قیمت های بالای محصولات و خدمات نیست بلکه ضعیف بودن ارتباط با مشتری و عدم رضایت مشتری می باشد.

در واقع این نظرات مشتریان است که در بهبود عملکرد کسب و کارها نتیجه بخش بوده و می تواند آنها را در کارشان به موفقیت برساند. طی یک نظرسنجی که در سال 2008 انجام شده است

دلیل اهمیت رضایت مشتری در چیست؟

اگر بخواهیم این مسئله را به صورت کلی بازگو کنیم باید بدانید که رضایت مشتری به دلایل زیر اهمیت دارند:
• وفداری مشتری: هنگامی که مشتری از محصول و خدمات راضی باشد او دوباره برمیگردد و همواره وفادار باقی می ماند.
• تمایز: اگر کسب و کارها بتوانند رضایت مشتریان را در سطح بالایی برآورده سازند، همواره میتوانند نسبت به رقیبان ود متمایز باشند.
• ریزش مشتری :  ریزش مشتری به حداقل مقدار خود می رسد.
• بدگویی مشتریان در برابر دیگران کاهش پیدا می کند: دقت داشته باشید هر مشتری می تواند با کلمات منفی خود دیگران را از استفاده از خدمات شما و یا خرید از محصولات شما منصرف کند.
• حفظ و نگهداری مشتریان فعلی : حفظ و نگهداری مشتریان فعلیارزان تر از جذب مشتریان جدید است.

استراتژی های رضایت مشتری

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که برای رسیدن به نقطه ی اوج و برای انجام هر کاری نیاز است که استراتژی مناسبی را در نظر داشته باشید.

در واقع استراتژی راه رسیدن به نتیجه را برای شما همواره می کند. در این قسمت به معرفی برخی از استراتژی هایی که میتوانید در پیش داشته باشید اشاره خواهیم کرد:

– با مشتریان ارتباط داشته باشید

هنگامی که مشتریان احساس کنند صاحبان مشاغل با آنها ارتباطی نزدیک دارند، در واقع تاکنون فکر کرده اید که اگر مشتریان خود را پس از هر بار خرید محصول به حال خودشان رها کنید چگونه می توانید رضایت آنها را جلب کنید؟

یکی از نرم افزارهایی که امروزه میتواند حجم زیادی از اطلاعات و داده های تماس را طبقه بندی و بروز رسانی کند نرم افزار CRM نام دارد. مطمئن باشید که می تواند در این راه به شما کمک کند.

– رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید

برای اینکه بتوانید ارتباط نزدیک تری با مشتریان خود داشته باشید میتوانید از شبکه های اجتماعی و همچنین برنامه های چت زنده و سایر برنامه هایی که به دنیا معرفی شده است استفاده کنید.

– سعی کنید رضایت کارمندان خود را بدست آورید

زمانی که کارمندان از حضور در شرکت احساس رضایت و خوشحالی داشته باشند، در آن صورت میتوانند با انرژی مثبت به فعالیت خود بپردازند و عملکرد بهتری را از خود نشان دهند و حس بهتری را به مشتریان انتقال دهند.

– از پاداش دادن به مشتریان وفادار غافل نشوید

دقت داشته باشید هنگامی که شما برای مشتریان وفادار پاداشی هر چند بسیار کوچک و کم قیمتی را در نظر میگیرید برای آنها پیام آور این مسئله هستید که شما همواره به یاد آنها هستید و می دانید که آنها از مشتریان همیشگی شما هستند.

زمانی که بتوانید این ارزش را به مشتری القا کنید در آن صورت توانسته اید رضایت او را جلب کنید و به گونه ای این رضایت را افزایش دهید.

فواید بازخورد مشتری

خشنودی مشتری از مسائل مهمی می‌باشد که دست‌یابی همیشگی به آن، هم بسیار دشوار می‌باشد و هنگام دستیابی به آن میتواند کل سازمان را به خشنودی برساند. برای یک سازمان هیچ چیز بیشتر از راضی بودن مشتری خود برایش ارزش ندارد. نرخ خرید مجدد مشتری از محصول ما به معنای خشنودی مشتری میباشد. این نرخ ارزشمند با توجه به تجربه و آمار تنها به رضایت مشتری بستگی ندارد.در کنار خشنودی همیشه پای رضایت در میان میباشد. هنگامی که سازمان ما میتواند رضایت مشتری را به دست بیاورد یعنی ما توانسته‌ایم بازخورد مشتری را به صورت دقیق بررسی کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید