۴ تکنیک افزایش فروش

تکنیک افزایش فروش

۴ تکنیک افزایش فروش

می توان گفت مهمترین دغدغه ای که هر نوع کسب و کاری اعم از استارت آپ و کهنه کارها می توانند داشته باشند افزایش فروش است. در این مقاله به چند تکنیک افزایش فروش می پردازیم

۱) پیگیری کنید.

در یک تکنیک افزایش فروش موفق شما می توانید با صرف زمان اندک با یک تماس تلفنی، یک پیام تبریک عید یا ارسال یک ایمیل به مشتری کمک کنید تا شما را به حافظه بسپارد. شما با کاربرد این روش، اقدامات فروش آینده را نیز محکم تر می کنید.

بعد از اولین ملاقات با مشتری، آخرین بار کی با او تماس گرفته اید؟

فروشندگان زیادی این کار مهم را فراموش می کنند.

یک ماهی گیر. یکبار درباره ترفند خود صحبت کرد. به نظر میرسد این ترفند را میتوان برای فروش نیز به کار برد. خیلی ساده است. هنگام ماهی گیری، وقتی لرزش را حس کردید، چوب را سفت نگه دارید وگرنه ماهی از چوب جدا شده و میرود

نوشتن یک نامه، ارسال ایمیل یا یک پیامک و گرفتن تماس تلفنی، یک پیگیری ساده، مودبانه و حرفه ای است و نیز مثل محکم نگه داشتن چوب ماهی گیری است، یک پیگیری مدریت شده و حرفه ای، ملاقات قبل را یادآوری می کند و میتواند نکات مثبت ملاقات را تقویت کند.

شما باید چوب ماهی گیری خود را سفت نگه دارید؛ اگر اندکی زمان و کمی توجه به خرج داده و یک ایمیل تشکر کوتاه بنویسید، تماس خود را در ذهن مشتری تازه نگه می دارید. اگر این روش را قبول دارید، حتما این روش را امتحان کنید.

  نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) قابلیت مدیریت و ارسال ایمیل و پیامک هوشمند و گروهی را دارد. ایمیل و پیامک یکی رایج‌ترین روش ارتباطی در حوزه کسب‌وکار است. ایمیل و پیامک به‌عنوان یک‌راه ارزان ارتباطی است از سوی دیگر، ایجاد سوابق ارتباطی متناظر با هر مخاطب نیز در این مسیر به یک ضرورت بدل شده است.حفظ و نگهداری کلیه سوابق ارتباطی مخاطبان یکی از مهم‌ترین کارکردها  و  قابلیت دسترسی به کلیه حساب‌های کاربری و مدیریت آن‌ها، بستر لازم جهت بهره‌گیری حداکثری از این کانال را فراهم می‌آورد.

مثال یک:

ایمیل تشکر کوتاه ارسال کنید

با سلام و احترام

مدیریت کارخانه بافندگی درساباف

با احترام ضمن آرزوی توفیق و سلامتی روزافزون برای جنابعالی و همکاران محترمتان بدین‌وسیله از همکاری و مساعدت شما بزرگوار جهت قبول ملاقات کمال تشکر و قدردانی را به عمل‌آورده و سلامتی شما و خانواده گرامی‌تان را از خداوند متعال خواستارم.

با تشکر

محدثه کلهر  مدیر داخلی مجتمع تولیدی بلوشک

مثال دو:

ایمیل به این سادگی می توانید بنویسید و ارسال کنید

با سلام و احترام

مدیریت کارخانه بافندگی درسا باف،

پیرو ملاقات روز شنبه مورخ 98.07.06 آشنایی با شما و بازدید از تولیدات کارخانه سعادت بزرگی برای من بود. همراه با پیشنهادی که درباره آن با یکدیگر صحبت کردیم. یقین دارم مجال همکاری باهم را داشته باشیم لذا خواهشمند هستم در صورت تمایل روز شنبه مورخ 96.06.04 ساعت 10 صبح جهت بستن و قرارداد حضور به هم رسانید. لذا خواهشمند است در صورت مناسب بودن زمان و روز اعلام‌شده، هماهنگی‌های لازم مبذول و از نتیجه این شرکت را مطلع فرماید.

از شما کمال تشکر رادارم.

با تشکر

محدثه کلهر  مدیر داخلی مجتمع تولیدی بلوشک

نکته مهم:

در یک تکنیک افزایش فروش  موفق  بد نیست گه گاهی برای مشتری ایمیل یا پیامک بفرستید. نمی‌دانم چرا فروشندگان فکر می‌کنند اگر مشتری تصمیم به همکاری گرفت، دیگر تبدیل به مشتری دائمی می‌شود، کار سختی نیست و این خطا را مرتکب نشوید فقط پنج دقیقه زمان و یک تأثیر مثبت دائمی رو مشتری بگذارید. همیشه، برخورد حرفه‌ای با مشتریان بالقوه و بالفعل خوب است اما ارسال ایمیل و پیامک تنها وسیله آن‌هم نیست برای مثال، اگر بفهمید مشتری به والیبال علاقه دارد و یک توپ والیبال به او هدیه دهید.

۲) مشتریان قدیمی خود را فراموش نکنید

این تکنیک با استراتژی فروش پیگیری کردن مشتریان رابطه نزدیک دارد. کسی که یک بار تصمیم به استفاده از محصول یا خدمت شما گرفته است، ولی، بعد، از پایگاه مشتریان خارج شده، هنوز هم یک مشتری خوب است. باید به این مشتری توجه شود؛ پس، رابطه خود را با مشتریان قدیمی قطع نکنید کمک کنید تا شما را به یاد بسپارند؛ به ویژه، اگر مدت زمان زیادی (یعنی بین چند ماه تا چند سال) گذشته است. معمولا، زمانی  میرسد که دوباره به محصولات و خدمات شما نیاز پیدا کرده اند، اما نمی دانند چگونه می توانند با شما تماس بگیرند

وقتی یک مشتری برای بار اول با شما تماس می گیرد و اطلاعات تماسی خود را می دهد آیا اطلاعات آن را یاد داشت می کنید؟ شاید نه.

ارتباط با مرکز تماس‌ها برای شما امکان‌پذیرمی باشد با نرم افزار CRM و اصلی‌ترین راه ارتباطی مخاطبان با سازمان، برقراری تماس تلفنی هست، دسترسی به اطلاعات و سوابق تماس‌های ورودی، خروجی و ازدست‌رفته، مسیر گردش تماس‌ها در داخل سازمان و سایر جزئیات مرتبط با هر تماس، رسیدگی به درخواست‌های مخاطبان راآسان نموده و نحوه پاسخگویی به درخواست‌ها را میسر می‌نماید.

اگر نیاز دارید پل ارتباطی قوی با مخاطبان خود داشته باشد و بهبود روابط با مشتریان را تضمین کنید با روش سنتی مدیریتی قادر به این کار نیستید و نیاز به نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری دارید نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری ، با تکیه‌ بر باشگاه مشتریان، پل ارتباطی قوی مخاطب با سازمان و اتصال به سوابق مالی و اطلاعاتی را فراهم می‌نماید و بهبود روابط با مشتریان را تضمین می‌کند باشگاه مشتریان عهده‌دار برقراری ارتباط میان فعالیت‌های بازاریابی یک سازمان است و از مؤثرترین روش‌های افزایش نرخ وفاداری مشتریان است. طراحی فرایندهای عملیاتی سازمان در باشگاه مشتریان، بستر لازم برای مدیریت تجربه مشتریان و استحکام فعالیت‌های بازاریابی را فراهم می‌آورد.

اگر دوست دارید تمامی ارتباطات و مکاتبات صورت گرفته بین شما و مشتریان و کارکنانتان را مشاهده و بررسی کنید و یا حتی به عقب برگردید و ببینید در تاریخ‌های موردنظرتان چه اتفاقاتی افتاده است پس به نرم افزار CRM نیاز دارید.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (سی ار ام ) به شما کمک خواهد کرد که کلیه مکاتبات و ارتباطات خود و مشتریانتان را نگه‌دارید و این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که هرزمانی که خواستید به گذشته بازگردید و آنچه بین شما و مشتریانتان اتفاق افتاده را بررسی کنید و مشاهده کنید که چه مقدار از کارها انجام‌شده است

 نرم‌افزار CRM از طریق یادگیری فعالیت‌های گذشته به شما این امکان را می‌دهد که با بررسی فرایند طی شده بین شما و مشتریانتان و پیغام‌هایی که سازمان شما برای پاسخ به نیازهای مشتری نوشته است، به بررسی ناراحتی و نارضایتی مشتریانتان بپردازید. این ویژگی شمارا توانمند خواهد ساخت که مشتریان بیشتری را راضی نگه‌دارید و مشتریان قدیمی را حفظ کنید.

نکات مهم :

در راه حل افزایش فروش موفق می گویند احتمال جذب کسب و کار از یک مشتری موجود یک به دو، و از یک مشتری قدیمی یک به چهار است. این رقم در مورد مشتریان جدید، به یک به بیست کاهش مییابد. اهمیت جذب مشتریان جدید را نادیده نگیرید، ولی بدانید حفظ رابطه با مشتریان قبلی، بخش بزرگی از درآمدتان را تشکیل می دهد.

این رویکرد نباید مبدل به روش ناپسند «فروش اجباری» شده به یاد داشته باشید که فقط می خواهید دوستان قدیمیتان را از دست ندهید. پس، آرام باشید، دوستانه رفتار کنید و حرفه ای بمانید. عجله نکنید. اگر فرد آمادگی خرید ندارد، یک یا دو ماه دیگر بر گردید.

۳) برای هر روز خود برنامه ریزی اثر بخش کنید

برنامه‌ریزی کنید تا خودتان را متعهد به حداکثر بهره‌برداری از روزتان کنید. تعهد به برنامه روزانه اهمیت زیادی دارد. موفقیت یا شکست شما در این زمینه، تأثیر زیادی بر عملکرد شما دارد. کتاب‌های متعددی درزمینهٔ مدیریت زمان وجود دارند؛ اما بیشتر آن‌ها پیچیده هستند و خواندن آن‌ها وقت‌گیر است.

یک دفترچه یاداشت کوچک تهیه کنید. در این دفترچه کارهایی را یادداشت کنید که واقعاً در طول روز انجام داده‌اید.

مزیت کاربرد این روش این است که علاوه بر برنامه‌ها، عملکرد واقعی را هم مکتوب می‌کنید و می‌توانید در پایان روز، آن‌ها را دوبه‌دو با یکدیگر مقایسه کنید. اگر بین برنامه و عملکرد واقعی اختلاف وجود داشت، متوجه شده و می‌توانید آن را رفع کنید.

 چند ایده کوتاه که می‌توانید در برنامه‌ریزی از آن کمک بگیرید.

  • وقتی را که می‌توانید صرف گفت‌وگو با مشتریان کنید، برای برنامه‌ریزی تلف نکنید. حداکثر برنامه هرروز را عصر روز قبلی بنویسید.
  • اهداف خود را اولویت‌بندی کنید. فهرستی از چیزهایی تهیه کنید که قصد دارید آن‌ها را به دست آورید. آن‌ها را قبل از گنجاندن در برنامه، بر اساس اهمیت رتبه‌بندی کنید
  • برنامه‌ریزی فشرده نکنید. برای کارهای اتفاقی زمان در نظر بگیرید. چون برنامه‌ریزی فشرده باعث عقب ماندن می‌شود. چون گاهی، مشکلات پیش‌بینی‌نشده اتفاق می‌افتد. یک بازه زمانی یک تا دو ساعت را برای
    پرداختن به مشکلات ناگهانی کنار بگذارید. اگر مسئله‌ای پیش نیاید به اولویت بعد بپردازید.
  • یک ربع زودتر از زمان قبل از خواب بیدار شوید و این‌یک ربع را صرف شاداب کردن خود کنید. اگر روز را باعجله آغاز کنید، همه‌چیز بد پیش می‌رود. روز را با یک جمله دستوری مثبت شروع کنید. برای مثال، امروز، حتماً یک روز عالی است. صبحانه کاملی بخورید. یک موسیقی دلپذیر گوشی کنید. با خود مهربان باشید. کارهایی که به شما استرس می‌دهد انجام ندهید مانند این‌که اول صبح، روزنامه نخوانید و اخبار گوش ندهید.

 نکات مهم:

در راه حل تکنیک افزایش فروش می گویند عصر روز چهارشنبه، کلیات برنامه هفته آینده را نیز تهیه کنید. در این برنامه، فقط ملاقات و دیگر تکالیف را بنویسید فکر نکنید که باید برای هر دقیقه جزئی توضیح دهید. فقط قرارهای برنامه‌ریزی‌شده یا ملاقات را بنویسید تا یک تصویر کلی از وقایع پیشرو داشته باشید. در صورت نیاز، زمان «احتیاطی» در نظر بگیرید. وقتی برنامه‌ریزی روزانه دارید و نتایج واقعی را با برنامه مقایسه می‌کنید، اثربخشی وقت خود را افزایش داده و بنیان موفقیت فروش را بنا می‌کنید.

۴)بهترین ظاهر را داشته باشیم.

ایا بهترین طاهر را داشته باشیم روی فروش تاثیر دارد؟

یکی از تکنیک افزایش فروش با استراتژی فروش بهترین ظاهر را داشته باشید.

اگر شما هم جای مشتری باشید، کسی که تمیز از در وارد می شود را به خاطر می سپارید. این نوع فروشنده، بلافاصله تاثیر مثبت روی مشتری می گذارد. در همان لحظات اول، احترام و اعتماد مشتری را تاحد زیادی جلب می کند. پس، قبل از هر قرار ملاقات، سر و وضع خود را آراسته کنید. میتوانید برای وقت هایی که امکانات ندارید بر گردید به دفتر کارتان یک آینه کوچک با خود همراه داشته باشید.

لباس های راحت را برای ساعات غیر کاری نگه دارید. به یاد داشته باشید برای فروشندهای که به طور منظم با دیگران قرار دارد و برداشت اول، سرنوشت او را تعیین می کند، چیزهایی مثلی ناخن ها، مو، کفش ها و لباس باید بی نظیر به نظر برسند.  این حاشیه رقابتی را از دست ندهید. هرروز بهترین چهره خود را به  نمایش بگذارید.

به برخی نکات مهم در روش های افزایش فروش ظاهر فروشنده اشاره می کنیم

  1. کفش های خود را همیشه واکس بزنید.
  2. هماهنگ لباس بپوشید تا جلوه زیباتری داشته باشید.
  3. -از پوشیدن  لباس ها و پوشش هایی که باعث می شود  حواس مشتریان  پرت شود  اکیدا خوداری کنید.
  4. از عطر و ادکلن  به صورت محدود حتما استفاده کنید  برخی از مشتریان به بوی عطر و ادکن حساسیت دارند.
  5. اگر یک خانم هستید ازآ رایش کم ولی ملیح و زیبا استفاده کنید و از پوشش با رنگ های غیر رسمی مثل قرمز، زرد و … پرهیز کنید.
  6. ….

تکنیک افزایش فروش

مثال:   

محدثه کلهر هستم مدیر داخلی مجتمع تولیدی بلوشک، یک فروشنده بسیار موفق داشتیم  که او عادت جالبی داشت. بعد ملاقات با یک مشتری، به دفتر برمی گشت و قبل از آن که سر قرار بعدی برود، به رختکن می رفت و سر و وضعش را مرتب می کرد و پیراهنش را عوض می کرد. او نیمه دوم روز را نیز مثل 9 صبح، مرتب بود.

به یاد بیاوریدکه، احتمالا شما هم مثل من، فروشندگان زیادی را دیده اید که بعدازظهر، موهایشان درهم و  لباس شان  بهم ریخته است .  

 نکته مهم :

در تکنیک افزایش فروش می گویند روزمره بودن و تکرار کار باعث نشود به اشتباه فکر کنید و به ظاهر خود توجه نکنید .مشتری همان واکنش های قبل را خواهد داشت.هر مشتری یک فرصت جدید است .

آیا وقتی برای مصاحبه شغلی می روید، پیراهن درجه دو نمی پوشید؟ جواب منفی است. پس  با  بهترین خود موقع کار، ظاهر شوید که یک فروشنده حرفه ای منظم ، باذکاوت، شاداب و خندان است، و از ظاهری نامرتب و گرفته پرهیز کنید.

به این مطلب رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید