رویکرد کاریز فروش ؛ فرایند تبدیل سرنخ ها به مشتری قطعی است

« سمینار طراحی کاریز فروش » به همت دپارتمان سی آر ام  مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مدام سی آر ام) برگزار شد.

در سمینار مرکز مدیریت دانش ارتباط با مشتری (مدام سی آر ام) عنوان شد؛

رویکرد کاریز فروش ؛ فرایند تبدیل سرنخ ها به مشتری قطعی است


« سمینار طراحی کاریز فروش » به همت دپارتمان سی آر ام  مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مدام سی آر ام) در تاریخ 22 مهر98 برگزار شد.

این سمینار که با سخنرانی دکتر فرشید عبدی و مهندس میلاد فتاحی برگزار شد به کاریز فروش به عنوان رویکردی در حوزه فروش که فروش را به عنوان فرایندی مداوم و پیوسته می داند پرداخته شد.

دکتر عبدی، موسس مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مدام سی ار ام)، در آغاز این سمینار فروش را فریندی پیوسته و نه مقطعی عنوان کرد و شرکت های موفق را شرکت هایی دانست که فروش را با دیدگاهی سیستماتیک درک کرده اند و مشتری را عنصر مهمی در این چرخه می بینند که وقتی به عنوان سرنخ وارد این فرایند می شود نباید از او غافل شد و او را پرورش می دهند.

وی ادامه داد: ارایه آگاهی به مشتری از طریق ارتباط موثر و سازنده با او با رویکرد برنده برنده، در حقیقت مشتری را وارد کاریزی می کند که او را به مشتری قطعی تبدیل می کند و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ابزار تداوم این فرایند سستماتیک و روند فزاینده آن است.

میلاد فتاحی نیز به تشریح این فرایند پرداخت و گفت هر مشتری احتمالی که به آن سرنخ می گوییم تا زمانی که به مشتری قطعی تبدیل شود مراحلی را طی می کند که به این مراحل کاریز فروش می گوییم. این فرایند نیازمند اطلاعات مهمی از قبیل ارزش هر معامله، زمان، شانس تحقق فروش، مراحل، تعداد تماس ها، فروش از دست رفته، فروش تحقق یافته، اولویت کارها و مشتریان و نشتی هاست تا بتوان آن را به درستی اداره کرد و ادامه داد.

وی کاریز فروش را چشمه جوشانی دانست که اگر به درستی اجرا شود و اطلاعات درستی وارد آن شود، نمی خشکد و سی آر ام (CRM) تداوم آن را تضمین می کند.

هدفگذاری، اهمیت، ضرورت، روش ها و ویژگی های آن و نیز بازنگری موضوعات مهم دیگری بود که مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان به سئوالات حاضران در جلسه با رویکرد کاریز فروش پاسخ داده شد و برخی از تمریناتی که جهت طراحی کاریز فروش صورت گرفته بود مورد بررسی قرار گرفت.

با “مُدام” ، به دنیای وسیع دانش و کاربردهای مدیریت ارتباط با مشتری وارد شوید و آن را درست بیاموزید.

کلید رسیدن به اهداف فروش  سیستم (CRM) شماست، از آن غفلت نکنید. 

به این مطلب رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید