زیگ زیگلار مدیر موفق فروش

زیگ زیگلار مدیر موفق فروش (Zig Ziglar()

زیگ زیگلار مدیر موفق فروش


هیلاری هیلتون زیگ زیگلار در سال 1926 در ایالات متحده آمریکا چشم به جهان باز کرد. او را در دنیا با عنوان‌های مختلفی از قبیل نویسنده، مدیر فروش و سخنران انگیزشی می‌شناسند. زیگ زیگلار در قسمت جنوبی آلاباما (شهر کافی کانتی) متولد شده‌است و شاید جالب باشد که بدانید او دهمین فرزند خانواده بوده‌است و همچنین دکترها دقیقا 9 روز بعد از تولد وی، متوجه شدند که مرده است اما از قرار معلوم زیگ زیگلار در آغوش مادربزرگ خود، دوباره به زندگی پیش‌روی زیبای خود برگشت.

زیگ زیگلار مدیر موفق فروش

در سن 5 سالگی پدر او برای سمت مدیریت در شهر یازو (ایالت می‌سی‌سی‌پی) انتخاب شد. به همین دلیل او و خانواده‌اش مجبور به مهاجرت به آن شهر شدند و بیشتر زمان کودکی او در آنجا گذشت و رشد کرد. یک سال بعد یعنی سال 1932 پدرش به دلیل سکته از دنیا رفت. همچنین دو روز قبل از این اتفاق دردناک، خواهرش از دنیا رفته بود. اینگونه بود که زندگی آن خانواده با 12 فرزند و یک مادر ادامه یافت.

زیگ زیگلار در زندگی نامه‌ی خودش مادرش را زنی خارق‌العاده معرفی می‌کند به دلیل آنکه او به عنوان مادر خانواده توانسته در شرایط سخت زندگی از خود مقاومت نشان دهد. حتی ارزش‌هایی از مادرش به او منتقل شده است که تاثیر بسزای در تمام زندگی‌اش رقم زده‌است.

در سال‌های 1943-1945 که جنگ جهانی دوم بود، زیگ زیگلار بخشی از جوانی‌اش را در ارتش ایالات متحده خدمت می‌کرد. او در این زمان در به صورت عملی در جنگ شرکت نکرد ولی کارای ارزشمند دیگری انجام داد که کم از جنگیدن نبود. در برنامه‌های آموزشی که ارتش در آن سال‌ها برگزار میکرد، او نیز به فعالیت در آن مجموعه آموزشی مشغول شد. بر اساس آمار در آن سال‌های که او شروع به آموزش کرده بود، 125 هزار آدم زبده برای ارتش کشور خودش تربیت کرد.

حرفه‌ی اصلی زیگ زیگلار

آقای پی.سی مرل که در آن زمان مدیر ارشد شرکت وسایل آشپزخانه (WearEver) در ایالت تنسی بود، روزنه‌ای جدید از تفکرات را برای زیگ زیگلار گشود که میتوان گفت تغییری بسیاری در دیدگاه او در حوزه فروش ایجاد کرد. پی.سی مرل این امیدواری را به زیگلار داد که او پتانسیل این موضوع را دارد تا به فروشنده‌ی بزرگی تبدیل شود. همچنین برای رسیدن به این عنوان شغلی موفق، توصیه‎های لازم و حیاتی را پیشنهاد کرد. زیگلار بعدها راجع به این فرد نوشته است که : “آقای مرل نگاه من به خود را تغییر داد. این تغییر چشمگیر بود. من خود را فردی کوچک در بخشی بی‌اهمیت از شرکت در شهر کوچک می‌سی‌سی‌پی می‌دیدم.”

در سال 1950 زیگلار با قدرت به کار فروشندگی خودش ادامه داد و پیشرفت در کارش به شدت حس میشد. او توانست به کار خودش وسعت زیادی بدهد و راه بزرگ‌تری برای فروش به سمت شهر فلورنس در کارولینای پیدا کرد. موفقیت‌های پی در پی او در فروشندگی باعث شد به مراتب بالاتری از لحاظ عنوان شغلی برسد. به سرعت سمت مدیر حوزه و پس از آن متصدی ارشد را کسب کرد.

بعد از مدتی در سال 1970 زیگلار دست از حرفه فروشندگی کشید و به این نتیجه رسید تمام زمان زندگی خود را برای سخنرانی‌های انگیزشی خودش بگذارد. در سخنرانی‌هایش او با نام (H.H.Ziglar) معرفی میشده‌است اما بعدها با گذشت زمان اسم مستعاری به نام “زیگ” را برای خودش انتخاب کرد.

زیگ زیگلار نویسنده می‌شود

همانطور که اول به آن اشاره کردیم، زیگ زیگلار علاوه بر اینکه فرد موفقی در حوزه‌ی فروش به شمار می‌رود و شناخته می‌شود، از طرفی هم نویسندگی برای انتقال و ثبت دانسته‌هایش انتخاب کرد. کتاب‌های او بسیار معروف می‌باشد که اکثرا مانند سخنرانی‌هایش انگیزشی است و کتاب‌های دیگر هم در حوزه فروش نوشته شده‌است.

انتشارات کوچکی به نام پلیکان اقدام به چاپ اولین کتاب زیگلار “شما را در اوج می‌بینم” کرد. شاید جالب باشد بدانید این کتاب اصلا مورد پسند 30 ناشر قبل از انتشارات پلیکان را نبوده‌است و همگی آن را رد کردند. این هم باید جالب باشد که بدانید کتاب شما را در اوج نمیبینم تا به امروز بیش از 250 هزار نسخه فروش کرده و همچنان این فروش ادامه دارد.

از سری کتاب‌های معروف زیگ زیگلار میتوان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

زیگ زیگلار دارای جملات معروفی می‌باشد که در این مطلب چندی از آنها را برای شما آماده کرده‌ایم.

  • اگر از شکست یاد بگیری، واقعا شکست نخورده‌ای.
  • دیروز، شب گذشته تمام شد. امروز، روزی کاملا نو است.
  • شگفت‌انگیز نیست که روز پیش از تعطیلات، ما چقدر کار را به انجام می‌رسانیم؟
  • لازم نیست حتما عالی باشی تا شروع کنی، ولی حتما باید شروع کنی تا بتوانی عالی باشی.
  • اگر خودت را برنده نبینی، نمی‌توانی مثل یک برنده عمل کنی.
  • شما به دنیا آمدید تا برنده شوید، ولی برای برنده بودن، باید برای بردن برنامه‌ریزی کنید، برای بردن آماده شوید و انتظار بردن را داشته باشید.

چندی دیگر از زندگی زیگ زیگلار

هیلاری زیگ زیگلار در آنهمه سال تلاش برای فروش و فروشندگی، کارنامه‎ی حرفه‌ای از خود به جا گذاشته است. او در شرکت‌های گوناگون به عنوان فروشنده یا مدیر فروش فعالیت داشته‌است. حتی میتواند چند شرکت بسیار معروف و معتبر خودروسازی را هم جزو آنها لحاظ کرد. زیگلار سمت مدیریت ارشد سازمان را در بعضی از این شرکت‌ها به دست گرفته بود. تا سال 2010 میلادی او تمام زندگی خود را در بسیاری از نقاط جهان صرف برگزای سخنرانی‌های انگیزشی کرد. اما خب در یکی از این سفرها حادثه‌ی ناگواری رخ داد و از روی پله‌های هواپیما سقوط کرد. این اتفاق مشکلاتی در حافظه‌ی او ایجاد کرد.

زیگلار متاسفانه دچار بیماری ذات الریه شود (بنا به گفته‌ی وب سایت رسمی خودش). برای مبارزه با این بیماری تلاش‌هایی انجام شد اما در نهایت در 28 نوامبر سال 2012 این بیماری او را شکست داد و در سن 86 سالگی درگذشت. دو روز پس از برگزاری جشن سالگرد ازدواج او با همسر خود (جین)، این اتفاق برای او افتاد.

این موضوع هم حائز اهمیت است که این سخنران با قدرت، در سال 2001 توانست جایزه “Cavett Award” را دریافت کند. این جایزه به کسی تعلق میگیرد که در حوزه‌ی بیان یا همان سخنرانی، عده‌ای را راهنمایی میکنند. به گونه‌ای میتوان گفت که الهام بخش عده‌ای از انسان‌ها میباشند با توجه به سوابق درخشانی که آنها دارند.

به این مطلب رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید