نرم افزار تحت وب یا Web Based چیست؟

نرم افزار تحت وب یا Web Based چیست؟ چرا نرم افزار crm تحت وب ؟

 نرم افزار تحت وب چیست؟

چرا نرم افزار crm تحت وب ؟


  نرم افزار تحت وب چیست؟

نوع خاصی از نرم افزارهای کلاینت و سرور هستند که روش طراحی و توسعه آنها نسبت به نرم افزارهای ویندوزی مدرن تر و توانا تر است، نرم افزار تحت وب روی کامپیوتر کلاینت نصب نمی شود و کاربر با استفاده از Browser  های مرسوم مانند (گوگل کروم ، فایرفاکس ، اپرا ، اکسپلورر ) به آن دسترسی پیدا می کنند و از یک هسته پایدار بهره میبرند و با تغییر در عملکرد یا آپدیت برای همه کاربران در سطح شبکه جهانی اینترنت تغییر می کند .

سرعت دسترسی به نرم افزار تحت وب یا web based  از سرعت و عملکرد بسیار بهتر و مطلوب تری برخوردار است و میتواند با استفاده از موبایل ، تبلت و لپ تاپ و هر دستگاهی که اجازه باز کردن صفحات اینترنتی را می دهند از قابلیت های آن بهرمند شد .

طراحی و تنوع در روش های طراحی در اینگونه نرم افزارهای بسیار متنوع و مدرن است تا جایی که شرکت های بزرگ نرم افزاری مانند گوگل راه حل هایی برای بهبود بخش UI  وب اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای تحت وب ارائه کرده اند که در نسخه های Windows Form  دیده نمی شود.

سرعت بالا و سریع این نوع نرم افزار به توانایی سخت افزاری کلاینت یا کاربر پشت سیستم ربطی ندارد چرا که محاسبات پیچیده از راه دور در سرور انجام میشود و ما میتوانیم با یک سیستم ساده یا یک موبایل دستورالعمل های پیچیده ای را اجرا کنیم.

برخی از مزایایی نرم افزار های تحت وب

  • نرم افزارهای تحت وب چند کاربره بوده و به تعداد نامحدود کاربر میتوانند از آن استفاده کنند.
  • برای انجام نرم افزارهای تحت وب به هیچ فرآیند پیچیده ای برای پیاده سازی در شرکت ها و سازمان های بزرگ نیاز نیست. یک مرورگر وب (web browser) آن چیزی است که مورد نیاز است.
  • با درنظرگرفتن سهولت دسترسی و استفاده و همچنین پرتابل بودن نرم افزارهای تحت وب، باعث بالا رفتن سرعت و افزایش راندمان کاری می شوند.
  • نرم افزارهای تحت وب عموما نیاز به هیچ فضای حافظه برای استفاده در سیستم های کاربران (clients) ندارد. همچنین بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای نرم افزار اجرا می شود.
  • با توجه به سازگاری مرورگرهای وب (web browser)، سیستم های عامل در اغلب موارد (ویندوز، مکینتاش، لینوکس و …) هیچ مشکلی با اجرای نرم افزارهای تحت وب نخواهند داشت
  • ….

۲۰ اصل جاودانه برای کسب و کارچرا اینقدر نرم افزار CRM اهمیت دارد؟ 

معجزه نرم افزار‍CRM چیست؟

در کتاب  الکترونیک بیست معجزه نرم افزار‍CRM  در مورد پاسخ به این سؤالات بالا صحبت خواهیم کرد.

دانلود کتاب الکترونیک

چرا نرم افزار crm تحت وب ؟

یکی از راهکارهای بهره گیری از نرم افزارهای بزرگ  مانند نرم افزار crm در سازمان ها، استقرار نرم افزار با معماری تحت وب و نصب آن در سرور مرکزی است. تحت وب بودن نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری  قابلیت استفاده از آن را از طریق یک مرورگر در هر زمان و هر مکان فراهم می آورد. نرم‌ افزار تحت وب  مستقل از سیستم عامل و محیط نرم‌افزاری می باشد و امکان استفاده از آن بدون نیاز به نصب نرم افزار یا ارتقاء آن بر روی همه سیستم ها وجود دارد. 

در این روش نیازی به نصب نرم افزار crm بر روی تک تک سیستم های کاربران وجود ندارد و ارتباط کاربران سازمان از طریق شبکه اینترنت می باشد.

ویژگی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تحت وب 

  1.  به روزرسانی نرم افزار به سادگی انجام می شود.
  2.  ارتباط با وب سایت و باشگاه مشتریان به راجتی قابل امکان است.
  3.  کاهش هزینه کارفرما جهت خرید و نگهداری سیستم های کاربران
  4. عدم محدودیت کاربر(تعداد کاربر نامحدود)
  5. نیاز به نصب نرم افزار بر روی هر یک از کامپیوترهای مورد نظر نیست.
  6. اغلب سازگاری با انواع مرورگرها را دارند.
  7.  اکثرا قابلیت اجرا بر روی انواع دستگاه ها (دسکتاپ، تبلت و موبایل)
  8. سهولت در یکپارچگی با سایر محصولات نرم افزاری سازمان
  9. اکثرا قابلیت ارتباط با سخت افزارهای موجود در محیط سازمان نظیر سانترال، ضبط مکالمات، فکس، VoIP و … را دارند.
به این مطلب رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید