نماد سایت آموزش CRM | مشاوره انتخاب و استقرار نرم افزار CRM | داده کاوی

یادداشت نوروزی: 99، سال تحول دیجیتال اجباری

99، سال تحول دیجیتال اجباری

یادداشت نوروزی

99، سال تحول دیجیتال اجباری

چشم ها را باید واقعا شست……

سال 99 را در حالی آغاز می کنیم که جهان با بزرگترین بحران خود پس از جنگ جهانی دوم مواجه شده است. روال ها و روند که تا یکی دوماه قبل در اقتصاد جهانی پابر جا بود، یکی یکی فرو می ریزند و کسب و کارها از آنها تأثیرشدید می پذیرند. شرکت های خودور سازی تعطیل شده اند، بورس های جهان با افت شدید مواجه شده اند و……

اما در کشور ما به سه علت فاصله از اقتصاد جهانی، تحریم ها و نزدیکی به سال نو و شاید عدم باور به شدت مشکل از سوی تمام ذی نفعان و ذی ضرران!، هنوز بحث های جدی در خصوص تأثیر کرونا بر کسب و کارها به نتیجه نرسیده اند و به غیر از چند پیش بینی کلان، پیش بینی در خصوص وضعیت کسب و کارها انجام نشده است.

کرونا از اسفند ماه، که برای برخی از کسب و کارها که تعدادشان هم کم نیست، موجب کاهش شدید فروش و کم رونق شدن بازار شب عید شد و ضربه سنگین آن طی چندماه بعد مشخص می شود.

برای این که بببینم باید کرد، چند سوال مهم را باید پاسخ دهیم:

اینها پاسخ های من هستند و البته می خواهم که شما هم آنها را کامل کنید تا بتوانید استراتژی تاب آوری خود را طراحی کنید:

و آخر این که مدیران باید آماده پذیرش و سرمایه گذاری بر ابعاد گوناگون این تحول دیجیتال باشند. یادگیری، چابکی در عکس العمل، ترک عادت های قبل می تواند این تهدید مرگبار، را تبدیل به فرصت مهمی کند.

شروع هر سال امیدی تازه برای ماست، سال 99 سالی است که باید کسب و کارها تاب آوری خود را افزایش دهند، تحول دیجیتال و حفظ مشتریان وفادار و کارکنان مهترین اولویت ها خواهند بود.

نظرات و دیدگاه های خود را با من در میان بگذارید.

سال خوبی را بوجود آورید. خواهیم درخشید.

فرشید عبدی

مؤسس مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مُدام)، مشاور و استاد دانشگاه

نوروز 1399

 

به این مطلب رای دهید
خروج از نسخه موبایل