سمینار سندرم نوپای بی مشتری

در حاشیه پانزدهمین رویداد کارآفرینی با عنوان زنان و تولید ملی برگزار شد؛

سمینار سندرم نوپای بی مشتری


در حاشیه پانزدهمین رویداد کارآفرینی با عنوان زنان و تولید، سمینار «سندرم نوپای بی مشتری» با سخنرانی دکتر فرشید عبدی، بنیان گذار مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مدام) و مهندس میلاد فتاحی، مدیر توسعه بازار مدام و طراح سیستم فروش در تاریخ  ۱۱ شهریور ۹۸ برگزار شد.
در این رویداد کارآفرینی که با عنوان کلی «زنان و تولید ملی» و با هدف ایجاد فرصتی برای ارائه ایده ها، مهارت ها و دستاوردهای زنان در حوزه کارآفرینی و تولید توسط شهرداری تهران برگزار شد، دکتر فرشید عبدی و مهندس میلاد فتاحی در سمیناری با عنوان «سندرم نوپای بی مشتری» به تشریح و بیان مشکلات و مسائل کسب و کارهای کوچک و نوپا پرداختند.
این سمینار با یک سئوال آغاز شد. چرا مشتری نداریم؟ و کسب و کارهای نوپای ما چطور می توانند فروش خود را افزایش دهند و بر شمار مشتریانشان بیفزایند.
در این جلسه که با حضور اکثریت بانوان کارآفرین و صاحبان کسب و کارهای کوچک تشکیل شده بود، ویژگی های کسب و کارهای نوپا از قبیل مسحور ایده شدن، توجه به نکات فنی، توجه به جذب سرمایه، فرض بی نهایت بودن تقاضا، فرض خودش می فروشد و … مورد بررسی قرار گرفت و سپس سئوال اصلی مورد بحث قرار گرفت و عدم نیاز بازار، ضعف بازاریابی و نادیده گرفتن مشتری به عنوان دلایل اصلی نداشتن مشتری مطرح شد.

سمینار سندرم نوپای بی مشتریدر ادامه برخی راهکارها برای افزایش فروش عنوان شد. مدیریت زمان و تلاش موثر در کاریز فروش، تغییر عادات کاری، انتقال کلیه سوابق و اسناد مشتریان، ثبت تمام فعالیت ها در طول چرخه فروش، تناسب بین نیازهای مشتری و پیشنهادها، رسیدن به اهداف فروش در قاب زمانی مشخص و تمرکز روی سرنخ ها با احتمال موفقیت بالا و… برخی از این راهکارها بودند.
همچنین با تاکید بر اهمیت سرنخ مشتریان و ثبت اطلاعات آنها در کسب و کارهای نوپا، مرور اطلاعات مشتریان و توجه به رفتارهای آنها و دوره های خرید و تلاش برای برقراری ارتباط با آنها در حفظ مشتریان مهم عنوان شد و تاکید شد که یکی از کارهای مهم طراحی سیستم فروش بر اساس مستندات و اطلاعات مشتریان است.
در این سمینار برخی از حاضران به بیان تجربیات کسب و کارهای خود پرداختند و سئوالات خود در زمینه فروش و حفظ مشتری و افزایش فروش را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به این مطلب رای دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید