توصیه های سفارشی فروش

توصیه های سفارشی فروش

توصیه های فروش بیشتر، فروش مکمل و فروش بعدی

به‌منظور افزایش رضایتمندی مشتریان و ترغیب آن‌ها به خرید بیشتر می توان از تکنیک‌های داده‌کاوی به‌منظور ارائه توصیه‌ها و پیشنهاد‌های سفارشی به مشتریان استفاده نمود. همچنین می‌توان الگوریتم‌های کشف قوانین انجمنی را برای این منظور به کاربرد. البته می‌بایست به این نکته توجه داشت که به کدام مشتری و در چه زمانی این پیشنهاد را ارائه کنیم. برای این کار لازم است داده‌های خرید مشتریان را جمع‌آوری نماییم و یک سابقه کامل از مشتریان خود در اختیار داشته باشیم. توصیه و پیشنهاد به مشتریان می‌تواند در قالب توصیه های فروش بیشتر، توصیه‌های فروش مکمل و توصیه‌های فروش بعدی انجام گیرد.

توصیه فروش بیشتر

توصیه های فروش بیشتر می‌تواند در زمان خرید، بر روی صفحه محصول در وب‌سایت فروشگاه قرار گیرند. یک مشتری را تصور کنید که در وب‌سایت فروشگاه در حال گردش است و قصد خرید یک کت از وب‌سایت فروشگاه را دارد. این مشتری یک کت آبی‌رنگ را انتخاب و اقدام به پرداخت می‌کند. تصمیم بر این است که برای لحظات پرداخت، توصیه‌های فروشِ بیشتر در نظر گرفته شود؛ یعنی در لحظه پرداخت، همه کت‌های مشابه با کت انتخاب‌شده توسط مشتری و باقیمت کمی بالاتر روی صفحه ظاهر شود، شاید مشتری ترغیب شود کتی با مبلغ بالاتر را خریداری کند.

تصویر شماره 1: توصیه فروش بیشتر به مشتری

اگر مشتری ملزم باشد برای خرید بانام کاربری خود وارد سایت شود، می‌توانید در هنگام پرداخت توسط مشتری او را با نامش مورد خطاب قرار دهید. مشتریان از اینکه نام آن‌ها را بدانید حس خوبی تجربه می‌کنند.

برای توصیه فروش بیشتر، در هنگام خرید می‌توانید پیامی به شرح زیر بر روی صفحه‌نمایش دهید:

سلام [نام مشتری]، مشتریانی که این کت را انتخاب می‌کنند، از این کت ها هم خوششان می‌آید.

به این صورت شما پیشنهاد خرید کالای با مبلغ بالاتر را به مشتری داده‌اید. البته دقت کنید توصیه‌هایی که ارائه می‌کنید نباید از سلیقه مشتری شما خیلی دور باشد و همین‌طور مبلغ کت پیشنهادی در حدود مبلغ کت انتخابی مشتری و فقط اندکی بالاتر باشد.

توصیه فروش مکمل

توصیه فروش مکمل نیز در زمان خرید می‌تواند منجر به فروش بیشتر گردد. تصمیم گرفته شد کالاهایی را که معمولاً همراه کالای خریداری‌شده توسط مشتری خریداری می‌شوند، در زمان خرید به همراه ارائه تخفیف به مشتری پیشنهاد شود. کالاهایی که معمولاً به‌صورت هم‌زمان توسط مشتریان خریداری می‌شوند از طریق تحلیل داده‌های تاریخی مشتریان با استفاده از الگوریتم‌های کشف قوانین انجمنی قابل‌شناسایی می‌باشند.

تصویر شماره 2: توصیه فروش مکمل به مشتری

به‌عنوان‌مثال می‌توانید هنگام خرید به مشتری‌ای که این لباس را انتخاب کرده طی پیامی بگویید افرادی که این لباس را انتخاب می‌کنند، معمولاً آن را با این لباس‌ها ست می‌کنند. اگر دوست دارید می‌توانید امتحان کنید. چنانچه این ست را باهم خریداری نمایید از تخفیف برخوردار خواهید شد.

به‌این‌ترتیب مشتری را ترغیب به خرید بیشتر می‌کنید و فروش افزایش می‌یابد.

توصیه فروش بعدی

توصیه‌های فروش بعدی معمولاً پس از خرید مشتری صورت می‌گیرد. تصمیم گرفته شد که متناسب با خریدهایی که مشتریان انجام داده‌اند توصیه‌های فروش بعدی به آن‌ها ارائه شود. به‌عنوان‌مثال چند ماه پس از خرید، با ارسال یک ایمیل از خرید قبلی آن‌ها تشکر شود و به مشتری، خرید محصولی که با محصول خریداری‌شده قبلی تناسب دارد، پیشنهاد داده شود.

تصویر شماره 3: توصیه فروش بعدی به مشتری

به‌عنوان‌مثال برای مشتری‌ای که سه ماه پیش یک ست لباس خریداری کرده ایمیلی ارسال کنید و لباس‌های متناسب با ست انتخابی او را پیشنهاد نمایید و در ایمیل به مشتری بگویید:

سلام (نام مشتری). ما در انتظار دیدار مجدد شما هستیم. محصولات جدیدی داریم که شاید با لباس قبلی شما بسیار تناسب داشته باشد. برای دیدن لباس‌های جدید بر روی لینک کلیک کنید.

در ضمن به مشتری بگویید در صورت خرید از طریق لینک ارسالی، درصدی از مبلغ خرید را در کیف پول او ذخیره می‌کنید. این‌گونه ایمیل‌ها نیز سبب فروش بیشتر می‌شوند.

باید به این نکته توجه داشت که توصیه‌های فروش را به چه کسی و در چه زمانی ارائه می‌کنید. می‌بایست داده‌های مشتریان خود را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را تحلیل کرده باشید و درک و شناخت زیادی نسبت به مشتری خود داشته باشید. هر چه داده‌ها و اطلاعات بیشتری از خریدهای گذشته مشتری داشته باشید توصیه‌های مناسب‌تری به او ارائه می‌کنید. به یاد داشته باشید که توصیه‌های نامتناسب می‌تواند موجب ناراحتی مشتریان شما گردد؛ بنابراین در اولین اقدام و پیش از ارائه توصیه‌های فروش، پروفایل مشتریان خود را تکمیل نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید